Μουλάρι, ποιος ειν'ο πατέρας σου;
Το άλογο είναι ο θείος μου
ελληνική παροιμία
Εμείς οι 'Ελληνες εκτός του ότι είμαστε ωραίοι, είμαστε και "έθνος ανάδελφον". Αυτό το είχε πει, στα σοβαρά, ο τότε Πρόεδρος της Δημοκρατίας Χρήστος Σαρτζετάκης και υπήρξε η κοτσάνα της χρονιάς. Εκτός δε από ανάδελφοι είμαστε κατ΄ευθείαν γραμμήν, γνήσιοι και μοναδικοί απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων, οι οποίοι ως γνωστόν έχτιζαν Παρθενώνες όταν οι λοιποί Ευρωπαίοι ζούσαν σε καλύβες, ήταν ντυμένοι με προβιές και τρώγανε βελανίδια. Η γνησιότης της καταγωγής μας πιστοποιείται, λένε, με την σύγκριση του DNA των σημερινών και των αρχαίων Ελλήνων, όπως προέκυψε από εξέταση υλικού από σκελετούς τους. (Τώρα θα μου πείτε πως, όπως διαπιστώθηκε από πρόσφατες και απολύτως έγκυρες έρευνες, το DNA όλων ανεξαιρέτως των λαών της γης - από τους Πυγμαίους ως τους Σκανδιναβούς - είναι πανομοιότυπο, με αμελητέες διαφορές της τάξεως του 0,1%, αυτά όμως είναι ψιλά γράμματα).
Επειδή λοιπόν είμαστε ωραίοι, μοναδικοί και απόγονοι τέτοιων προγόνων, έχουμε γίνει το αντικείμενο φθόνου και ζήλιας από όλα τα λοιπά έθνη, που μπορεί βέβαια να φτιάξανε πιο πλούσιες και πιο σταθερές κοινωνίες, όπου οι νόμοι είναι σεβαστοί και τηρούνται, που υπολογίζουν την αξιοπρέπεια του ατόμου, που δε βασανίζουν με άχρηστες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις τους πολίτες τους, αλλά δε διαθέτουν τις δικιές μας περγαμηνές, και τη δικιά μας μαγγιά και ατσιδωσύνη. Γιαυτό και όλοι συνομωτούν εναντίον μας και δε μας αφήνουν να προκόψουμε.
Εν πρώτοις για όλα φταίνε οι Εβραίοι
-- Οι Εβραίοι φταίνε που χάσαμε τον πόλεμο-- Και οι ποδηλάτες-- Γιατί οι ποδηλάτες;-- Και γιατί οι Εβραίοι;(Από το βιβλίο Μαύρος Οβελίσκος - 1930 - του μεγάλου Γερμανού - και καθολικού - συγγραφέα 'Εριχ Μαρία Ρέμαρκ)
Στους συνωμότες κατά του Ελληνισμού πρώτους βάζω τους Εβραίους, διότι ως γνωστόν οι Εβραίοι είναι οι εχθροί της ανθρωπότητας γενικώς και του Ελληνισμού ειδικότερα. Δε θα επιμείνω στο πρώτο σκέλος του συλλογισμού γιατί πιστεύω ότι το θέμα εξαντλήθηκε από τις εμπεριστατωμένες αναλύσεις των μεγάλων διανοητών 'Αλφρεντ Ρόζεμπεργκ (ο μύθος του 20ου αιώνα), 'Αντολφ Χίτλερ (ο Αγών μου) και Γιόζεφ Γκαίμπελς, οι οποίοι μάλιστα προσπάθησαν με τη λεγόμενη "τελική λύση" να ξεμπερδέψουν μια για πάντα με τον εχθρό της ανθρωπότητας, αλλά δεν τα κατάφεραν. Αντίθετα είχαν οι ίδιοι επαίσχυντο και αξιοθρήνητο τέλος.
'Ερχομαι στην εχθρότητα των Εβραίων κατά του Ελληνισμού, μολονότι εδώ τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα. Σε ποια συγκεκριμένα και ιστορικώς βεβαιωμένα γεγονότα θεμελιώνεται αυτή η εχθρότητα και από πότε χρονολογείται;
Στην Ελλάδα ζούσαν ανέκαθεν Εβραίοι, ίσως από τον καιρό της ελληνιστικής εποχής, ίσως και παλαιότερα. Κάποιοι μάλιστα ισχυρίζονται ότι η αττική φυλή των Γεφυραίων ήταν εβραϊκή και πως οι Γεφυραίοι Αρμόδιος και ο Αριστογείτων, οι τυραννοκτόνοι, υπήρξαν οι πρώτοι Εβραίοι συνωμότες κατά του Ελληνισμού. Κατά τους οπαδούς αυτής της θεωρίας οι Πεισιστρατίδες Ίππαρχος και Ιππίας ήταν γνήσιοι 'Ελληνες πατριώτες και γι΄αυτό πήγαν να τους σκοτώσουν (άσχετα αν ο επιζήσας της απόπειρας Ιππίας, συνεργάστηκε τελικά με τους Πέρσες).
Αυτοί οι παλιοί 'Ελληνες Εβραίοι, που αυτοαποκαλούνται Ρωμανιώτες, από συστάσεως του ελληνικού κράτους ζούνε αρμονικά με τους 'Ελληνες Χριστιανούς συμπολίτες τους και δεν υπήρξαν ποτέ σοβαρές διενέξεις μεταξύ των οπαδών των δύο θρησκειών. Δυο ρωμανιώτες Εβραίοι, που κατάχτησαν διακεκριμένη θέση στα ελληνικά γράμματα ήταν ο ποιητής Γιοσέφ Ελιγιά από τα Γιάνενα και ο διηγηματογράφος Ιούλιος Καϊμης. Και να μην ξεχνάμε πως ο δεύτερος ανώτερος 'Ελληνας αξιωματικός που έπεσε στο αλβανικό μέτωπο υπερασπιζόμενος την πατρίδα του, ήταν ο αντισυνταγματάρχης Μαρδοχαίος Φριζής, ρωμανιώτης Εβραίος από τη Χαλκίδα.
Αλλά και οι σεφαραδίτες Εβραίοι, που ήρθαν από την Ισπανία το 1492, πριν από 510 χρόνια περίπου, ήταν αυτοί που έκαναν τη Θεσσαλονίκη κέντρο όχι μόνο οικονομίας, αλλά και πολιτισμού και γραμμάτων. Το ξέρετε πως η μελωδία του πολλών και ωραίων τραγουδιών μας, δημοτικών όπως το "μια βοσκοπούλα αγάπησα, μια ζηλεμένη κόρη" αλλά και ρεμπέτικων είναι σεφαραδίτικη; Ας αφήσουμε λοιπόν την κλάρα περί ανθελληνικής συνομωσίας των Εβραίων γιατί δεν κολλάει πουθενά. Τελικά οι ίδιοι οι υποστηριχτές της άμα στριμωχτούν αφήνουν το παρελθόν και έρχονται στο σήμερα. Οι Εβραίοι συνωμοτούν κατά του Ελληνισμού γιατί οι Εβραίοι Κίσσιγκερ, Ολμπράιτ, Κοέν και άλλοι, βυσσοδομούν κατά της Ελλάδας και της Κύπρου, κάνοντας πως δεν ξέρουν πως οι εν λόγω είναι Αμερικανοί πολιτικοί και υπηρετούν τα αμερικανικά συμφέροντα. Λες και οι Σπύρος 'Αγκνιου, Τζωρτζ Στεφανόπουλος, Μπιλ Δουκάκης και άλλοι Αμερικανοί πολιτικοί βόηθησαν σε τίποτα την Ελλάδα.
Ποιος το είπε πρώτος;
Κάποιος ξένος (και μισέλλην) πολιτικός είπε: "Ο ελληνικός λαός είναι ανυπότακτος και απειθάρχητος και μονάχα όταν χτυπήσουμε τις πολιτιστικές του ρίζες, τη γλώσσα, την ιστορία, τη θρησκεία, τα έθιμά του, θα γίνει υπάκουος και δε θα μας ενοχλεί".
Κουίζ: Ποιος κερατάς τα είπε αυτά και πότε;
Γιατί εδώ οι γνώμες διχάζονται. Κατά τον κ. Θ. Σταυρόπουλο (Ελευθεροτυπία 26-1-96) το είπε ο Χένρυ Κίσσιγκερ τον Νοέμβριο του 1973, κατά το περιοδικό όμως Νέμεσις της κας Λιάνας Κανέλλη τα είπε επίσης ο Κίσσιγκερ αλλά 21 χρόνια μετά, το Σεπτέμβριο του 1994. Βέβαια ως τα σήμερα δεν έχει βρεθεί πουθενά κανένα τυπωμένο κείμενο αυτής της δήλωσης, η οποία μένει έτσι ξεκρέμαστη και ανεπιβεβαίωτη. 'Ελα όμως που ο Χένρυ Τζων Τεμπλ, λόρδος Πάλμερστον, είχε πεί ακριβώς τα ίδια λόγια, προσθέτοντας μόνο μετά τη λέξη "υπάκουος" τη φράση "σαν τους λαούς του Ινδοστάν". Και η δήλωση αυτή έγινε στο βρετανικό κοινοβούλιο το 1850, με αφορμή τα επεισόδια που έγιναν στην Αθήνα σε βάρος του βρεταννού υπηκόου Πατσίφικου!
'Οχι πως συμπαθώ καθόλου τον Κίσσιγκερ, ούτε και τρέφω καμιά εκτίμηση για τον . Πάλμερστον. Νομίζω όμως πως έχουν δίκιο. Ο ελληνικός λαός είναι πράγματι ανυπότακτος και απειθάρχητος και αυτό είναι γούστο μας και καπέλο μας και ο μεγαλύτερος τίτλος τιμής μας. Το 1940 εμείς μονάχα αντισταθήκαμε και νικήσαμε τους φασίστες του Μουσσολίνι και στην Κατοχή μονάχα εμείς και οι Σέρβοι κάναμε πραγματική αντίσταση. Οι Γάλλοι οι Ιταλοί κι οι λοιποί Ευρωπαίοι ξεκίνησαν την Αντίστασή τους το 1944, όταν όλα είχαν κριθεί, ενώ οι Ρουμάνοι, οι Ούγγροι και οι Βούλγαροι, σαν τα τσακάλια, πήγαν με τους Γερμανούς και οι Τούρκοι καιροσκοπούσαν.
Αλλά και τώρα, στην τραγωδία του Κοσσυφοπεδίου, μονάχα ο ελληνικός λαός δεν έχαψε το κουτόχορτο που μάσησαν όλοι οι Ευρωπαίοι, πράγμα που αποτελεί ακόμα έναν τίτλο τιμής του. Και ας μην επαναπαύονται οι κρατούντες με τη σημερινή απάθεια και αδράνεια που δείχνει ο ελληνικός λαός. Θα ξυπνήσει κάποτε το ελληνικό φιλότιμο και τότε θα τρέχουν και δε θα φτάνουν.
Η μεγάλη συνομωσία της τεχνολογίας
Το ξέρετε πως ένας από τους ανομολόγητους στόχους του Internet είναι να μας κάνει να απαρνηθούμε το ελληνικό αλφάβητο και να υιοθετήσουμε το λατινικό, συμβάλλοντας έτσι στον βαθμιαίο αφελληνισμό μας; Το ίδιο συμβαίνει με την κινητή τηλεφωνία, όπως διαπίστωσε άλλωστε και ο συνεργάτης του "Φιστικιού" Φραγκίσκος Κάππος στο άρθρο του ΑΝΑΗΙ, που δημοσιεύτηκε στο 2ο φύλλο του περιοδικού. Και ο μεν Τζέκος έκανε την πλάκα του, οι υποστηριχτές όμως της θεωρίας περί διεθνούς ανθελληνικής συνομωσίας της τεχνολογίας (μερικοί είναι - τρομάρα τους - και ακαδημαϊκοί), λένε αυτές τις ανοησίες σοβαρά.
Την τύφλα τους βεβαίως, διότι έχουν μείνει κάπου δέκα χρόνια πίσω. Σήμερα η Microsoft κυκλοφορεί εκδόσεις των Windows 97 και 98 αποκλειστικά στα ελληνικά με το ελληνικό αλφάβητο και ορισμένες με το πολυτονικό. Αν ψάξεις δε στο Internet θα βρεις εκατοντάδες ιστοσελίδες στα ελληνικά και με το ελληνικό αλφάβητο. 'Εχουν επίσης κυκλοφορήσει και εφαρμόζονται προγράμματα που επιτρέπουν να χρησιμοποιείς το αλφάβητό μας και στην κινητή τηλεφωνία. Το ίδιο και με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Μόνο που χρειάζεται να διαθέτεις και λίγο μυαλό για να ψάξεις να βρεις τα εν λόγω προγράμματα και ως γνωστόν ο ρατσισμός και ο σωβινισμός είναι ιδεολογίες των ηλιθίων.
Οι φοινικιστές, εχθροί του Ελληνισμού
Μια που μίλησα για το αλφάβητο μας, θυμήθηκα άλλη μια συνωμοσία που έχει και αυτή τον ίδιο στόχο, από άλλη θέση στόχευσης όμως. Υποστηρίζουν κάποιοι ότι το ελληνικό αλφάβητο είναι εξέλιξη του φοινικικού (άρα και του εβραϊκού). 'Απαγε της βλασφημίας! Εδώ και οι πέτρες το γνωρίζουν πως οι 'Ελληνες (των οποίων, όπως είπα, είμαστε οι γνήσιοι, μοναδικοί και κατ' ευθείαν γραμμήν απόγονοι) δίδαξαν τη γραφή σε όλους τους άλλους λαούς, τους Αιγύπτιους, τος Βαβυλώνιους, τους Φοίνικες, τους Ρωμαίους, (εξαιρουμένων ίσως των Κινέζων).
Τώρα θα μου πεις πώς γίνεται και τα 22 από τα 24 γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου όχι μόνο μοιάζουν πολύ με τα αντίστοιχα του φοινικικού αλλά είναι καταταγμένα με την ίδια σειρά στα δύο αλφάβητα;
Μα είναι φανερό πως αυτό γίνεται γιατί τα πήραν οι Φοίκικες από τους 'Ελληνες.
Και τότε πώς οι 'Ελληνες υιοθέτησαν τη φοινικική ονομασία των γραμμάτων και όχι αντιστρόφως; Γιατί τα ονόματα των 16 από τα 24 γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου: άλφα, βήτα, γάμμα, δέλτα κλπ στην ελληνική γλώσσα δεν σημαίνουν τίποτα και είναι άκλιτα, ενώ τα ονόματα των ίδιων γραμμάτων του φοινικικού αλφαβήτου, στη φοινικική γλώσσα έχουν συγκεκριμένη σημασία (άλεφ = βώδι, μπετ=σπίτι, γκίμελ=καμήλα, ντάλεθ=τρίγωνο και ούτω καθ'εξής) και κλίνονται.
Εδώ η μόνη αξιοπρεπής απάντηση είναι πως όποιος υποστηρίζει τα παραπάνω είναι ανθέλλην, φοινικιστής και εβραϊστής. (το τελευταίο μπαίνει χάριν εντυπωσιασμού, γιατί το εβραϊκό αλφάβητο είναι χίλια χρόνια νεώτερο του φοινικικού).
Ο Πάπας, η Ουνία και οι καθολικοί γενικώς
Ο Γεώργιος Παπανδρέου (ο παππούς του Γιωργάκη) μεταξύ των άλλων έξυπνων που του αποδίδονται, είχε πει πως "όταν μία παράβαση γίνεται από την πλειονότητα, τότε παύει να είναι παράβαση και γίνεται κανόνας". Το θυμήθηκα όταν διάβασα σε μεγάλη αθηναϊκή εφημερίδα να αποκαλείται ο Πάπας "αρχι-αιρεσιάρχης".
Σύμφωνα δηλαδή με τους φωστήρες, που έγραψαν το σχετικό άρθρο, οι Καθολικοί, των οποίων ηγείται ο Πάπας είναι απαξάπαντες αιρετικοί. Από το Αλμανάκ του 2001 (που περιέχει στοιχεία του 2000) βρήκα πως όλοι οι Χριστιανοί του πλανήτη φτάνουν τα 1.980 εκατομμύρια (το 29% της ανθρωπότητας) και από αυτούς 1.050 εκατομμύρια (το 55 %) είναι οι καθολικοί. Τι σόι αίρεση είναι αφού αποτελούν την πλειονότητα των Χριστιανών;
Αλλά έστω. Ας δεχτούμε πως σε τέτοια θέματα ιδεολογικής καθαρότητας (για τα οποία χύθηκαν ποταμοί μελάνης και αίματος, από τον καιρό του Μάρκου του Ευγενικού και του Θωμά του Ακινάτη, αντιστοίχως) δεν ισχύει ο κανόνας της πλειοψηφίας και ας δεχτούμε πως με το να επιμένουν στα πρωτεία και στο αλάθητο του Πάπα και στην εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος Filioque - και εκ του Υιού (τα μόνα ουσιαστικά σημεία που διαφέρουν τα δύο δόγματα), οι καθολικοί έθεσαν εαυτούς εκτός χριστιανικής ορθοδοξίας. Η συνωμοσία κατά του Ελληνισμού πού κολλάει; Μήπως τον υπονομεύουν με τους ελάχιστους Ουνίτες; Μήπως με την "Παμμακάριστο"; (άριστο νοσηλευτήριο, πλην όμως ουνιτικό ίδρυμα - αλήθεια γιατί η Εκκλησία της Ελλάδος δεν συντηρεί ανάλογα θεραπευτήρια;) ή μήπως με τη μουσική του Μάρκου Βαμβακάρη; Γιατί μπορεί να ήταν καθολικός ο Μάρκος, αλλά ελληνικότερη μουσική ελάχιστοι πούροι Ορθόδοξοι Χριστιανοί έγραψαν.
Επειδή λοιπόν αυτά δεν είναι σοβαρά πράματα και το αντιλαμβάνονται και οι ίδιοι, γυρίζουν στο παρελθόν και κυρίως στην 4η σταυροφορία, όταν οι καθολικοί σταυροφόροι πήρανε το 1204 την Πόλη και κάνανε ρημαδιό την Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Αυτό δε μπορούμε να το ξεχάσουμε, λένε, κι ας έχουν περάσει από τότε 797 χρόνια. Τα ψυχικά τραύματα που δημιούργησαν στον Ελληνισμό οι σφαγές και οι λεηλασίες των Λατίνων στην Πόλη, θα ξεχαστούν μονάχα με την ειλικρινή μετάνοιά των σημερινών καθολικών ηγετών και ακόμη καλύτερα με τη μεταστροφή τους στην Ορθοδοξία!
Είναι ο Πάπας δικέρατος;
Εκτός από αρχι-αιρεσιάρχη κάποιοι φανατικοί Γνήσιοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί (ήγουν Παλαιοημερολογίτες) αποκάλεσαν τον αρχηγό της μεγαλύτερης μερίδας της Χριστιανοσύνης, δικέρατο. Προφανώς εννοούν πως είναι ο διάβολος. Μόνο που δεν κατάλαβαν, (γιατί εκτός από φανατικοί είναι και τελείως ανιστόρητοι), πως ονομάζοντας τον Πάπα Δικέρατο τον εγκωμιάζουν, γιατί τον εξομοιώνουν με μια μεγάλη μορφή της ιστορίας: τον Αλέξανδρο τον Μακεδόνα. Πραγματικά ο Αλέξανδρος, μετά την επίσκεψή του στο ναό του ¶μμωνα-Δία στην όαση της Σίβας, άρχισε να προβάλει τη φήμη πως είναι Υιός Θεού, εικονιζόταν με δύο κέρατα και ονομαζόταν Δίκερως. Είναι η μοναδική ιστορική προσωπικότητα που ονομάστηκε έτσι, αλλά τώρα, χάρη στους εν λόγω αγράμματους φανατικούς, θα έχει δίπλα του και τον κ. Βοϊτύλα.
Ο Διαφωτισμός και οι εγχώριοι πράκτορές του
Ως τώρα πίστευα πως ο Αδαμάντιος Κοραής, ο Διονύσιος Σολωμός, ο Ρήγας Φεραίος και άλλες κορυφές της νεοελληνικής ιστορίας, ήταν πολύ μεγάλοι άνθρωποι. 'Αλλωστε τα αγάλματά τος στολίζουν τα προπύλαια του Πανεπιστημίου, ο "Υμνος στην Ελευθερία" του Σολωμού είναι ο εθνικός μας ύμνος, ο "Θούριος" του Ρήγα υπήρξε το εγερτήριο σάλπισμα της επερχόμενης Επανάστασης και τα γράμματα και τα κείμενα του Κοραή καθοδήγησαν τους ηγέτες της. Διαβάζοντας όμως τα γραφτά κάποιων νεοορθοδόξων, η πεποίθησή μου αυτή άρχισε να κλονίζεται. Ο Σολωμός ήτανε λένε ιταλοεβραϊκής καταγωγής, ο Ρήγας ήταν Βλάχος και επί πλέον έγραφε πολύ κακά ποιήματα, όσο δε για τον Κοραή, αυτός ήταν ο χειρότερος απ' όλους γιατί ήταν ο κύριος εκπρόσωπος του επάρατου Διαφωτισμού. Ο δε Διαφωτισμός κατ' αυτούς, έφερε στην πατρίδα μας μύρια όσα κακά και κυρίως το υλιστικό πνεύμα της Δύσης, όπου το πρόσωπο έχει αντικατασταθεί από το άτομο, η κοινότητα από την ταξική κοινωνία και η αγαπητική σχέση μεταξύ των ανθρώπων από τα δικαιώματα του πολίτη. Οι ίδιοι νεοορθόδοξοι φαίνεται πως δεν έχουν σε μεγάλη υπόληψη και αυτήν ακόμα της Επανάσταση του 1821, αφού κατέληξε στη δημιουργία του "ελληνικού κρατιδίου", που αντικατέστησε και τελικά χαντάκωσε το "Γένος". Αν τους πιστέψουμε όλη αυτή η ιστορία με τον Διαφωτισμό, έγινε για να πληγούν οι βάσεις της Ορθοδοξίας και του Γένους.
Γιατί ενοχλούν οι ιδέες του Διαφωτισμού;
Αν εξετάσουμε λίγο πιο βαθιά το ζήτημα, θα δούμε πως ο Διαφωτισμός ξεκίνησε από την ανοχή της ιδιαιτερότητας των άλλων και συνεπώς από την ανεξιθρησκία, (όπως απέδωσε στη γλώσσα μας τον όρο tolerence ο Ευγένιος Βούλγαρις, σπουδαίος λόγιος και κληρικός, ο οποίος εν έτει 1768, μετάφρασε στα ελληνικά ένα σχετικό δοκίμιο του Βολταίρου, συμπληρώνοντας το μάλιστα με μια δικιά του διατριβή το "Σχεδίασμα περί ανεξιθρησκίας"). Και οι ιδέες αυτές 54 χρόνια αργότερα πέρασαν στο πρώτο επαναστατικό σύνταγμα του 1822 (και σ'όλα τα επόμενα του "ελληνικού κρατιδίου") που καθιέρωνε την ανεξιθρησκία.
Εδώ είναι το κουμπί. Αυτό δε συγχωρούν στο Διαφωτισμό. Την ιδέα της ανοχής των αντιλήψεων των άλλων, έστω και αν διαφέρουν ριζικά από τις δικιές σου. Αυτό που εξέφρασε ο Βολταίρος (από τους πρωτεργάτες του Διαφωτισμού) λέγοντας το περίφημο: "Διαφωνώ μέχρι θανάτου μ' αυτά που λες αλλά θα αγωνιστώ μέχρι θανάτου για να έχεις το δικαίωμα να τα λες". Από εκεί ξεκίνησαν όλα τα κινήματα, που καταλήξανε στη διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του πολίτη και στην καθιέρωση της ανοιχτής και ανεκτικής κοινωνίας.
Αυτοί οι κύριοι δεν τα θέλουν όλα αυτά. Μπορεί να μιλάνε για αγαπητική σχέση μεταξύ των ανθρώπων αλλά δεν την επεκτείνουν στους ετερόδοξους. Για τους τελευταίους εφαρμόζουν την παραπάνω ρήση του Βολταίρου, ελαφρώς τροποποιημένη: "Διαφωνώ μέχρι θανάτου μ'αυτά που λες και θα σου σπάσω το κεφάλι αν συνεχίσεις να τα λες".
Υλιστική μεν η Δύση, ευπρόσδεκτα δε τα λεφτά της
Και μια και μίλησα για το υλιστικό πνεύμα της Δύσης, που μας έφερε ο Διαφωτισμος, μου γεννήθηκε μια απορία: Πώς γίνεται και τα προπύργια του αντιευρωπαϊκού αυτού πνεύματος, πολλές Ιερές Μονές, η ίδια η Αγειορίτικη Κοινότητα, ακόμα και η επίσημη Εκκλησία, ζητούν και παίρνουν δισεκατομμύρια δραχμές από τα διάφορα κοινοτικά προγράμματα, με τα οποία έχουν κάνει πολλά έργα (και όχι πάντα κοινωνικού ή αγαθοεργού χαρακτήρα). Αυτά τα χρήματα δεν προέρχονται από τα ταμεία ενός από τους κυριώτερους εχθρούς της Ορθοδοξίας; Εκτός αν οι ηγήτορες των εν λόγω αγίων καθιδρυμάτων πιστεύουν, όπως ο Βεσπασιανός, ότι argentum non habet odor (το χρήμα δεν έχει οσμή).
Αναδημοσίευση από το περιοδικό "Φιστίκι"
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου