Κυριακή 28 Ιουνίου 2009

Αχ πατρίδα μου!

Αχ πατρίδα μας γλυκιά ( Θεσσαλία )

Στίχοι: Παραδοσιακό
Μουσική: Παραδοσιακό
Εκτελέσεις: Πάνος Τζαβέλας

Τι έχουν τα ματάκια σου και είναι δακρυσμένα
ο φασισμός εσκέπασε τη χώρα μας μια μέρα
Αχ πατρίδα μας γλυκιά αγαπημένη Ελλάδα
αχ πατρίδα μας γλυκιά πόσο σ' αγαπώ πιστά

Τη χώρα μας αρχίσανε να την λεηλατούνε
άντρες γυναίκες και παιδιά όλους να μας χτυπούνε
Αχ πατρίδα...

Μα το κακό δεν βάσταξε και ξέσπασε μια μέρα
εμείς τα ελληνόπουλα σηκώσαμε παντιέρα
Αχ πατρίδα...

Τον φασισμό να διώξουμε Χίτλερ και Μουσολίνι
στη χώρα μας να φέρουμε παντοτινά ειρήνη
Αχ πατρίδα... ] 2x

Αχ πατρίδα μου!

Μουσική: Μάνος Λοίζος
Στίχοι: Φώντας Λάδης

Τα πορτοκάλια απούλητα τα μήλα πεταμένα
κι οι γέροι στα μπαλκόνια τους σα φύλλα μαραμένα

Αχ πατρίδα μου καημένη ποια κατάρα σε βαραίνει

Κι εμείς στην πόλη μια ζωή υπάλληλοι κι εργάτες
να κουβαλάμε ολημερίς τ' αφεντικά στις πλάτες

Αχ πατρίδα μου καημένη ποια κατάρα σε βαραίνει

Κι απέξω από την πόρτα μας οι ξένοι σούρτα φέρτα
το αίμα τον ιδρώτα μας να πίνουνε αβέρτα

Αχ πατρίδα μου καημένη ποια κατάρα σε βαραίνει





Στίχοι: Νεκτάριος Μπήτρος
Μουσική: Χρόνης Ιερόπουλος
Πρώτη εκτέλεση: Άντζελα Δημητρίου

Τώρα κατάλαβα τα χρόνια μου πως χάλαγα
όταν με στέλνανε σχολείο να σπουδάσω.
Με υποσχέσεις που δεν είχανε αντάλλαγμα
θέλαν κι εγώ μία ψυχή να εξαγοράσω.

Αυτοί τα λόγια τα μεγάλα που φωνάζουνε
- πολιτικοί και γαλονάδες και λαμόγια -
έχουνε μάθει τις ζωές μας να ρημάζουνε,
θέλουν να ζουν στα ρετιρέ κι εμείς στα υπόγεια.

Αχ, πατρίδα μου, θύμα σε κάνανε,
σε ξεπουλήσανε και σε πεθάνανε.
Αυτοί οι σωτήρες σου που δήθεν νοιάζονται
σου κλέβουν όνειρα και τα μοιράζονται.

Εγώ ταξίδεψα στο άπειρο και άντεξα
από φουρτούνες κι από μπόρες να περάσω.
Πήρα τον πόνο αγκαλιά μου και τον κράτησα
μήπως μπορέσω και τα λάθη τους ξεχάσω.

Αχ, πατρίδα μου, θύμα σε κάνανε,
σε ξεπουλήσανε και σε πεθάνανε.
Αυτοί οι σωτήρες σου που δήθεν νοιάζονται
σου κλέβουν όνειρα και τα μοιράζονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια :