Γράφει ο Αθανάσιος Μπαλάσης
Eπαναστάσεις στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα ή αλλιώς "Γραικεία" για τους Ρωμαίους Αυτοκράτορες του Βυζαντίου, έγιναν πολλές και οι πιό πολλές στέφθηκαν από αποτυχία. Κάποτε όμως κάποιοι ευφυείς και φωτισμένοι Έλληνες αποφάσισαν κάτι διαφορετικό από το να πάρουν τα όπλα. Σκέφθηκαν να αρχίσουν τον Διαφωτισμό και το ξύπνημα ενός λαού, που συμμάχους του θα είχε μόνο τους άλλους υπόδουλους λαούς της Βαλκανικής και κανένα άλλο, από τις μεγάλες δυνάμεις της εποχής.
Έτσι ξεκίνησε μια τεράστια προσπάθεια και συγκέντρωση αγνών μυαλών και πόρων από ευκατάστατους Έλληνες του εξωτερικού για την αναβίωση του αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος, της Ελευθέριας και αυτοδιάθεσης των λαών, πέρα από την καταπίεση που επέβαλε το Μουσουλμανικό μένος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και τα απομεινάρια του Βυζαντινού κράτους με την κυριαρχία στην γη των ραγιάδων της Ορθόδοξης Εκκλησιαστικής Ηγεμονίας της Πύλης. Γιατί κάθε Επανάσταση, μέχρι τότε, αφοριζόταν από τους Πατριάρχες της Πύλης και καταδιωκόταν στρατιωτικά από τον Σουλτάνο. Οι μόνοι που είχαν δικαιώματα στη γή των Ραγιάδων ήσαν οι Μουσουλμάνοι και οι Εβραίοι υπήκοοι, καθώς και η Εκκλησία με τα μοναστήρια της. Οι άλλοι ήσαν δούλοι, οι Έλληνες "Γραικοί" (σημαίνει κατά τους Ρωμαίους, παλαιοί κάτοικοι της Γραικίας, Greccia=Γηραιά χώρα).
Έτσι οι Έλληνες λόγιοι, αφού διδάχθηκαν από το πνεύμα του Διαφωτισμού και Ανθρωπισμού, που είχε σαν...... πηγή του την αρχαία Ελληνική φιλοσοφία, ξεκίνησαν και τον διαφωτισμό των απανταχού Ελλήνων. Στην Παιδεία -ιδιαίτερα ο Αδαμάντιος Κοραής- αποφάσισαν να εναποθέσουν ένα μεγάλο μέρος των ελπίδων τους για απελευθέρωση.
Για να προλάβει το τραίνο των εξελίξεων το Πατριαρχείο και να μειώσει τις απώλειες από το κοπάδι (ποίμνιο) των πιστών αναδιαμορφώνει την Πατριαρχική Ακαδημία της Κωνσταντινούπολης υπό τον Πατριάρχη Κύριλλο Α΄ Λούκαρη, αποβάλλοντας το μέχρι τότε προσωπείο της ιεράς εξέτασης και της δίωξης από τους φανατικούς Χριστιανούς, σε οτιδήποτε Ελληνικό. Με την επιλογή του Πατριαρχείου ταυτίστηκε αργότερα και ο Ευγένειος Βούλγαρης, ενώ έντονα αντέδρασαν οι πραγματικοί διαφωτιστές: Ιώσηπος Μοισιόδαξ, Δημήτριος Καταρτζής, Αθανάσιος Ψαλίδας και φυσικά το αγνό Ελληνικό πνεύμα ο Αδαμάντιος Κοραής. Και στο πνεύμα αυτό ξεκινά την δραστηριότητά της η μύηση των Ελλήνων, στην Ιστορία τους, στη Φιλοσοφία τους και στην απόκτηση εθνικής συνείδησης.
Βλέποντας αυτό το κίνημα οι μεγάλες δυνάμεις και αντιλαμβανόμενες την διαφθορά και την αδυναμία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στο να ελέγξει τους διάφορους επιμέρους αποσχιζόμενους πασάδες (Ιωαννίνων, Βουλγαρίας, Αιγύπτου κ.λπ.) τρέχουν να προλάβουν τα γεγονότα και να αυξήσουν την σφαίρα επιρροής τους στην περιοχή ξεκινώντας στα σαλόνια της διπλωματίας το πρώτο αναφαινόμενο "Ανατολικό Ζήτημα" και χρησιμοποιούν τους αγνούς φοιτητές των προαναφερθέντων "Διδασκάλων του Ελληνικού Γένους" οργανώνοντας τους, σε ένα κίνημα φιλελληνισμού, που ξεκινά πλέον ως μόδα στα σαλόνια των αυτοκρατόρων της Ευρώπης, με ποιητές με απαγγελίες αποσπασμάτων του Ομήρου, ανάγνωση αρχαίων φιλοσόφων κ.λπ..
Τοιουτοτρόπως ξεκινά η κρυφή χρηματοδότηση της Ελληνικής Επανάστασης και ξεκινά ένας αγώνας δρόμου για το ποιος θα βοηθήσει πρώτος τους ραγιάδες, έτσι ώστε να διεκδικεί την μερίδα του λέοντος στην περιοχή, σε περίπτωση απελευθέρωσής τους. Για να προλάβουν οι Ρώσοι τα γεγονότα, φαίνεται ότι πρωτοστατούν και ξεκινούν την Επανάσταση από την Μολδοβλαχία, αφού εξασφαλίζουν την συνεργασία του Βοεβόδα της περιοχής. Η ελλιπής προετοιμασία και εκπαίδευση του στρατεύματος των επαναστατών οδηγεί, από την πρώτη μάχη, την επανάσταση σε φιάσκο, άλλωστε για τους Ρώσους δεν έχει και μεγάλη σημασία, έτσι και αλλιώς τα παιδιά ξένων λαών ματώνουν, ενώ αυτοί κάνουν καλύτερη συμφωνία με τον Σουλτάνο, για το εμπόριο της Μαύρης Θάλασσας και την διέλευση από τα Δαρδανέλια.
Εκείνο όμως που δεν είχαν υπολογίσει είναι, ότι στην Πελοπόννησο, την Στερεά Ελλάδα και Εύβοια, την Θεσσαλία, την Ήπειρο και την Χαλκιδική, παρά τους μακρόχρονους διωγμούς των Ελλήνων από τους Ρωμαίους του Βυζαντίου (Ρωμιοί), έχουν παραμείνει στα ορεινά χωριά, πολλοί Έλληνες με έμφυτη τη συνείδηση της ελευθερίας. Έτσι από αυτούς με το σύνθημα "Ελευθερία η Θάνατος", ξεκινά ένας αγώνας που απελευθερώνει την μια πόλη μετά την άλλη.
Η επανάσταση ξεκινάει με το Μπαϊράκι στην "Αρεόπολη" στις 17 Μαρτίου 1821 από τους Μανιάτες κατοίκους, ενώ στις 21 Μαρτίου 1821 καταλαμβάνονται τα Καλάβρυτα από τους Κατοίκους τους, Η πρώτη μεγάλη νίκη είναι η πολιορκία από τις 22 Μαρτίου 1821 και η απελευθέρωση της Καλαμάτας στις 23 Μαρτίου 1821. Κατόπιν τούτου ένα -ένα τα Κάστρα της Πελοποννήσου πέφτουν και ένα νέο όραμα και μια ελπίδα ξεκινά για τους Έλληνες.
Ήταν νωρίς, δεν είχε προλάβει να εδραιωθεί ο Διαφωτισμός και οι διάφοροι επιτήδειοι προσπαθούσαν να προσπορισθούν τις νίκες των αμόρφωτων Ελλήνων. Το ιερατείο της Μεγάλης Πύλης βλέποντας, ότι χάνει την εξουσία στον ραγιά ξεκινάει τους αφορισμούς στην Επανάσταση, διαγράφει και τους ελάχιστους "ιερωμένους" που τυχόν από αφέλεια συμμετέχουν στην Επανάσταση και ουδέποτε ανακηρύσσει "άγιους", ούτε αυτούς τους "μαρτυρήσαντες" (Αθανάσιο Διάκο, Παπαφλέσσα, κ.λπ.). Έχασαν τα προνόμια και τα έσοδα της διακονίας βλέπετε, που πλήρωναν με την υποχρεωτική εργασία στην εκκλησιαστική περιουσία οι ραγιάδες.
Οι έξυπνοι ηγέτες των μεγάλων δυνάμεων δεν επεμβαίνουν στις επιχειρήσεις, αλλά εμφανίζονται μόνο στην πρώτη Εθνοσυνέλευση χρηματοδοτώντας κάποιους από τους αγράμματους, διψασμένους για εξουσία οπλαρχηγούς και προεστούς δημιουργώντας τα πρώτα Ελληνικά Κόμματα, κατά τα συμφέροντά τους: Το Αγγλικόν, το Γαλλικόν και το Ρωσικόν, πουθενά η λέξη Ελληνικόν. Δεν είχε την μόρφωση ο Έλληνας επαναστάτης, για να σταθεί απέναντι στην σοφία τους και να τους αντιμετωπίσει. Ο Διαφωτισμός δεν έγινε ποτέ, τον διέκοψαν οι επιτήδειοι. Από τότε, ότι πήγαινε καλά, παίρνει την κάτω βόλτα, γιατί μπήκε ανάμεσά τους η «πολιτική» και σάρωσε την ομοψυχία. Η «πολιτική» απλώνει την διχόνοια στον αγράμματο και εύκολο στόχο, από την άγνοιά του ραγιά και τον εγκλωβίζει σαν δίχτυ!
Οι Μεγάλες Δυνάμεις είναι παρούσες, αλλά δεν επεμβαίνουν ακόμα, αφήνουν τον Ιμπραήμ να αποβιβασθεί, να εξολοθρεύσει τους επαναστάτες και αφού τελειώσει την δουλειά του, να επέμβουν μετά για να φανούν ως σωτήρες. Έτσι ο ραγιάς ό,τι είναι, ό,τι θα γίνει, θα το οφείλει σε αυτούς... Τον διέλυσαν με την διχόνοια, τον βύθισαν στα άπατα και αφού τον ξεγύμνωσαν, τώρα τον ντύνουν με φανταχτερές δυτικές στολές και του βάζουν "ξένο βασιλιά"... να τον διοικεί. Φυλακίζουν ή δολοφονούν κάθε πραγματικό Έλληνα επαναστάτη ή πολιτικό. Κερδίζουν την κυριαρχία του αμόρφωτου ραγιά.
Τον κάνουν υπερβολικά θρήσκο και τον βομβαρδίζουν με ψέματα βάζοντας του παπάδες για δασκάλους στα σχολεία. Του λένε ότι δεν είναι Έλληνας, αλλά Ρωμιός (ρωμαίος), του λένε ότι η Επανάσταση ξεκίνησε γιατί την ευλόγησε ο Θεός, ευλογώντας ο Παλαιών Πατρών Γερμανός τα όπλα των επαναστατών στις 25 Μαρτίου 1821 ημέρα του Ευαγγελισμού και βάζουν και τα παπαδο-παίδια να φτιάξουν πίνακες με το γεγονός. Ένα γεγονός που ουδέποτε συνέβη, γιατί θα το θυμόταν και ο ίδιος Παλαιών Πατρών Γερμανός και θα το έγραφε στα Απομνημονεύματά του.
Του λένε ότι παρέμεινε Έλληνας με το "Κρυφό Σχολειό", άλλο ένα ψέμα, γιατί να είναι "κρυφό", αφού στα μοναστήρια μπαινόβγαιναν καθημερινά οι πιστοί. Ενώ φυσικά στις σχολές των μοναστηριών τα καλογεροπαίδια διδάσκονταν την Αγία Γραφή και ότι είναι τέκνα του Αβραάμ και όχι του Σωκράτη, του Πλάτωνα, του Περικλή, του Λεωνίδα και του Μεγαλέξαντρου. Για ποίο σχολείο μιλάνε και ποια Ελληνική Γλώσσα ότι δίδασκαν... Ήθελαν να δικαιολογήσουν τους αφορισμούς...
Τι έγινε την 25η Μαρτίου 1821; Τίποτα λοιπόν δεν έγινε. Οι γυναίκες και τα παιδιά πήγαν στην Εκκλησία να φάνε μια μπουκιά ψωμί, με το "αντίδωρο", για να χορτάσουν την πείνα τους και οι άντρες, όσοι δεν ακολουθούσαν τους επαναστάτες, πήγαν στο χωράφι του πασά, ή του καλόγερου, ή του προεστού...
Ας πάψει λοιπόν ο Έλληνας να εναποθέτει τις ελπίδες του στο Θεό και ας εργαστεί για την επιβίωσή του. Ας σταματήσει το ψέμα και ο διασυρμός των Ηρώων του 1821, από τους "επιτήδειους ουδέτερους" της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και τους διαφορους πολιτικούς και ας αποφασίσει αυτό το κράτος να τους φορολογήσει και να τους φερθεί όπως φέρεται στους υπόλοιπους Έλληνες.
Δυστυχώς ο Έλληνας παραμένει ακόμα στο Μεσαίωνα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και του Βυζαντίου και "ραγιάς" μέχρι σήμερα. Τα ίδια κόμματα "Αγγλικόν, Γαλλικόν, και Ρωσσικόν" εναλλάσσονται στην Ελληνική Βουλή. Το ιδιο μίσος, από αυτούς, για τον ίδιο τον Έλληνα και την σιωπηλή αλλοτρίωσή του με τη διαστρέβλωση της Ιστορίας του, με την μορφωτική του εξαθλίωση και κατάργηση των θεσμών της κοινωνίας του. Το ίδιο παρακάλι στον πασά της πολιτικής για να πετύχει την εύνοια για μια θέση που δεν αξίζει... Ηττοπάθεια και απάθεια στο χάλι που έχει δημιουργηθεί...
Γιορτάστε την Επανάσταση κάθε μέρα και ποτέ στις 25 Μαρτίου 1821. 'Η μάλλον ξεκινήστε την από την αρχή. Αρχίστε πάλι τον Διαφωτισμό του Αδαμάντιου Κοραή από την αρχή. Αλλά αυτήν την φορά τελειώστε τον. Μην σταματήσετε την εξέλιξή του, μέχρι να γίνει και ο τελευταίος Έλληνας, πραγματικός Έλληνας και όχι των κομμάτων "Αγγλικόν, Γαλλικόν, και Ρωσσικόν".
Αλλιώς θα έχουμε έναν κατ΄ όνομα Έλληνα, που θα μιλάει Greeklish και θα σκέφτεται ανάλογα με το πως θα μιλάει...
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΙΔΕΕΣ ΟΙ ΣΥΝHΘΕΙΣ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΣΗΜΑΝΤΟΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010
Tι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου;
Ετικέτες
1821
,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
,
ΙΣΤΟΡΙΑ
,
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
,
ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ- ΡΩΜΙΟΕΛΛΗΝΑΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου