Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

«Kαλό είναι!»

Υπάρχει μια ιστορία για ένα βασιλιά κάπου στην Αφρική, που είχε ένα πολύ στενό φίλο με τον οποίο μεγάλωσαν μαζί. Ο φίλος είχε τη συνήθεια να βλέπει κάθε τι που συνέβαινε στη ζωή τους (θετικό ή αρνητικό) και να το χαρακτηρίζει «πολύ καλό».

Μια μέρα ο βασιλιάς και φίλος του πήγαν να κυνηγήσουν μακριά. Η δουλειά του φίλου ήταν να γεμίζει και να έχει έτοιμα τα τουφέκια για το βασιλιά. Φαίνεται όμως ότι ο φίλος έκανε κάποιο λάθος στην ετοιμασία ενός όπλου, κι έτσι, όταν πυροβόλησε ο βασιλιάς, αυτό το όπλο του έκοψε τον αντίχειρα....

Εξετάζοντας την κατάσταση ο φίλος παρατήρησε ως συνήθως. «πολύ καλά !»

Οπότε ο βασιλιάς απάντησε, «όχι, δεν είναι καθόλου καλά !» και τον έστειλε στη φυλακή.

Αφού πέρασε ένας περίπου χρόνος, ο βασιλιάς πήγε να κυνηγήσει σε κάποια περιοχή όπου, όπως ήξερε, δεν είχε εχθρούς ή αγρίους. Όμως είχε, κι αυτοί τον έπιασαν και τον πήγαν στο χωριό τους. Του έδεσαν τα χέρια, μάζεψαν κάμποσα ξύλα, έβαλαν ένα καζάνι, και τον πήγαν για να τον ψήσουν ζωντανό. Όταν πλησίασαν να ανάψουν τη φωτιά, πρόσεξαν ότι του έλειπε ο αντίχειρας. Επειδή ήταν προληπτικοί δεν έτρωγαν ποτέ κάποιον που δεν ήταν αρτιμελής. Έτσι τον έλυσαν και τον άφησαν να πάει στο καλό.

Μόλις γύρισε στα μέρη του θυμήθηκε τον τρόπο που του κόπηκε ο αντίχειρας, κι αισθάνθηκε ένοχος για τη συμπεριφορά του απέναντι στο φίλο του. Πήγε τρέχοντας αμέσως στη φυλακή για να του μιλήσει. «Είχες δίκιο, φίλε μου,» του είπε, «ήταν καλό που τότε μου κόπηκε ο αντίχειρας.» Και συνέχισε να του διηγείται όλα όσα συνέβησαν. «Λυπάμαι φυσικά πολύ που σε έκλεισα για τόσο καιρό στη φυλακή. Είναι πολύ κακό εκ μέρους μου !»

«Όχι,» απάντησε ο φίλος του, «καλό είναι!»

«Τι θέλεις να πεις λέγοντας `καλό είναι΄; Πως γίνεται να είναι καλό το γεγονός ότι έστειλα το φίλο μου φυλακή για έναν ολόκληρο χρόνο !»

«Αν δεν ήμουν φυλακή, θα ήμουν μαζί σου!»
 ianisdo.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια :